2 605,- Kč (bez DPH)
Internet vytváří nekonečné možnosti, dává okamžité odpovědi a pocit, že svět je na dosah ruky. Při surfování po síti však zanecháváme viditelné stopy, které společnosti používají k tomu, aby se dozvěděly o našich individuálních preferencích, a to analýzou výsledných velkých datových souborů. Což znamená, že uživatele ztrácí soukromí a autonomii. Nová mince s motivem Big data upozorňuje na nevýhody a nebezpečí digitální revoluce.
Rubová strana zobrazuje lidské oko, které na jedné straně představuje dohled a na druhé biometrickou metodu rozpoznávání duhovky. Stříbrný vnější prstenec je navržen jako objektiv fotoaparátu.
Lícní strana mince zobrazuje lidi pod dohledem kamery. Jejich siluety jsou pokryty čtverci, které symbolizují osobní údaje shromážděné o konkrétní osobě.
Vykupujeme produkty, jejichž prodej zprostředkujeme. V případě mincí po individuální dohodě zajišťujeme jejich zpětný prodej.
Nominál | 25 EUR |
---|---|
Materiál | Ag 900/1000 |
Provedení | Stand |
Hmotnost | 9 g |
Průměr | 34 mm |
Náklad | 65000 ks |
Autor | Mag. Helmut Andexlinger |
Herbert Wähner | |
Emise | březen 2020 |
Emitent | Oesterreichische Nationalbank |
Ražba | Rakouská mincovna |